Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ Ή NOT SHOP PROJECT

270_1
Πήρε την απόφαση για έναν ολόκληρο χρόνο να μην αγοράσει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Μίλησε στους φίλους της για το «Νot Shop project» και αμέσως μετά το ανακοίνωσε στους... αναγνώστες του blog της. Εχουν περάσει ήδη 243 μέρες και τηρεί πιστά την υπόσχεση που έδωσε.
«Το σκεφτόμουν δύο μήνες πριν το ανακοινώσω επίσημα και είχα πολλούς λόγους για να πάρω μία τέτοια απόφαση. Αρχικά, επηρεάστηκα από τα πάρτι ανταλλαγής ρούχων που οργανώνουμε με φίλες μου. Η κύρια αφορμή, όμως, μου δόθηκε από τη δυσκολία που αντιμετώπιζα κάθε πρωί να διαλέξω τα ρούχα που θα φορέσω». Η Θάλεια Γελαδάκη είναι 26 ετών, έχει σπουδάσει ιστορία της τέχνης, είναι ιδιωτικός υπάλληλος και στον ελεύθερο χρόνο διατηρεί τον δικό της ιστότοπο, το lifeinathens. com. Εκεί, καταγράφει ό,τι της κάνει εντύπωση και την ενθουσιάζει από τον χώρο της μόδας και των τεχνών κι εκεί ακριβώς ανακοίνωσε την 1η Ιανουαρίου του 2010 την απόφασή της να μην αγοράσει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
«Είχα προσπαθήσει και στο παρελθόν να μην αγοράζω παπούτσια και ρούχα, τουλάχιστον όχι για ένα χρονικό διάστημα, αλλά δεν τα είχα καταφέρει. Μέσα από το blog μου λοιπόν, σκέφτηκα ότι θα ήταν μία καλή ευκαιρία να δεσμευτώ στους αναγνώστες μου και να τηρήσω την υπόσχεσή μου» λέει στα «ΝΕΑ» η 26χρονη Θάλεια. Προσθέτει δε ότι ανήκε σε εκείνη την κατηγορία των γυναικών που ψωνίζουν κάθε μέρα, έστω και κάτι μικρό, αλλά κατέληγε να ντύνεται συνέχεια με τα ίδια- ορισμένες φορές, μάλιστα, κάποια καινούργια κομμάτια δεν τα φορούσε καθόλου. «Συνειδητοποίησα ότι όσο περισσότερες επιλογές είχα τόσο πιο πολύ με δυσκόλευαν στην καθημερινότητά μου. Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι με λιγότερα ρούχα ίσως να ήταν καλύτερα».
Οπως επισημαίνει η Θάλεια, στόχος της δεν είναι να σταματήσει να αγοράζει ρούχα και ούτε θα ήθελε να περάσει αυτό το μήνυμα με το συγκεκριμένο εγχείρημα. «Στόχος μου είναι να αποκτήσω καταναλωτική συνείδηση. Να γίνω πιο επιλεκτική στις αγορές μου. Το θέμα δεν είναι να μην ψωνίζει κάποιος, αλλά τι αγορές θα κάνει» λέει χαρακτηριστικά. Παράλληλα, δεν κρύβει ότι αυτούς τους οκτώ μήνες… απεξάρτησης από τα ψώνια έχει ήδη αποκτήσει μία πιο επιλεκτική νοοτροπία, κι ας μην έχει ενδώσει στον πειρασμό. «Παρατηρώ ότι ήδη έχω γίνει πιο δημιουργική στους συνδυασμούς που κάνω, ενώ ήδη σκέφτομαι ότι από το 2011 οι αγορές μου θα γίνονται με περισσότερη προσοχή».
«Δεν έχω ενδώσει, αλλά έχω ζηλέψει»
«Oλο αυτό το διάστημα αποφεύγω τις βόλτες στα μαγαζιά για να μην μπω στον πειρασμό και ψωνίσω. Ευτυχώς, οι πολλές ώρες δουλειές και οι καλοκαιρινές διακοπές με έκαναν να ξεχαστώ και να μην πέσω στην παγίδα του shopping, ούτε καν στις εκπτώσεις της τελευταίας σεζόν. Παραδέχομαι όμως ότι δεν ήταν λίγες οι φορές που μου έδειξαν τις αγορές τους φίλοι μου και ζήλεψα», λέει η Θάλεια και συμπληρώνει ότι πλέον δεν αισθάνεται «δεμένη» με τα ρούχα της. «Παλιά δεν χάριζα εύκολα ρούχα, τώρα τα μοιράζομαι και φυσικά δεν πετάω τίποτα. Δεν είναι ότι δεν ενθουσιάζομαι πια με αξεσουάρ, ρούχα και πόσω μάλλον με τα παπούτσια- στα οποία μάλιστα έχω και ιδιαίτερη αδυναμία- αλλά δεν θα «κολλήσω» με κάτι όσο κι αν μου αρέσει, όπως συνέβαινε παλιά».
Η μόνη υπόσχεση, ωστόσο, που αθέτησε η 26χρονη σε αυτή την προσπάθεια απεξάρτησης από τα ρούχα, ήταν η οικονομία που είχε υπολογίσει να κάνει αυτό το διάστημα. Οπως κάποιοι καπνιστές, οι οποίοι μόλις κόψουν το κάπνισμα βάζουν στον κουμπαρά το αντίτιμο του ενός πακέτου τσιγάρων για κάθε μέρα που περνά, έτσι κι εκείνη είχε αποφασίσει να βάζει στην άκρη σε καθημερινή βάση το ποσό των 5 ευρώ. «Δυστυχώς αυτό δεν το κατάφερα, μιας και ένα πρόβλημα υγείας της γάτας μου με ανάγκασε να δώσω τις οικονομίες που είχα κρατήσει μέχρι τον Απρίλιο γι΄ αυτό τον σκοπό. Και πάλι όμως, δεν πτοήθηκα, συνεχίζω την προσπάθειά μου κανονικά».
Κέρδος σε χρήμα και δημιουργία
Ενα κομψό μαύρο φόρεμα, ένα ανδρικό λευκό πουκάμισο, ένα τζιν παντελόνι σε ίσια γραμμή, ένα κλασικό σακάκι, μία κασμιρένια μπλούζα, ένα ζευγάρι ψηλοτάκουνες γόβες, μπαλαρίνες και μία μπεζ σταυρωτή καπαρντίνα είναι σύμφωνα με τη Fashion Εditor του γυναικείου περιοδικού μόδας «Μarie Claire», κ. Μαριλένα Καραγιάννη, τα διαχρονικά κομμάτια της γυναικείας γκαρνταρόμπας.
Οπως εξηγεί, μία γυναίκα μπορεί να είναι στη μόδα και καλοντυμένη χωρίς απαραίτητα να αγοράζει καινούργια ρούχα κάθε σεζόν. «Εξυπνοι συνδυασμοί κάθε φορά και δυναμικά αξεσουάρ συμπληρώνουν τις εμφανίσεις από το πρωί και όλη την ημέρα.
Ενα χαρακτηριστικό κόσμημα είναι δυνατόν να αλλάξει εξ ολοκλήρου το φόρεμα ή την μπλούζα μας, ανάλογα με το στυλ που επιλέγουμε.
Ενώ η καπαρντίνα είναι το ιδανικό πανωφόρι, μιας και συνδυάζεται με φορέματα, παντελόνια καθώς και με γόβες ή φλατ παπούτσια», τονίζει η κ. Καραγιάννη.

tanea.gr