Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010

MEIΩΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑ 68,6% ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΑΥΓΟΥΣΤΟ

Η επανειλημμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου βαθαίνει συνεχώς την κρίση στον κλάδο.
Κατά τον περασμένο Αύγουστο, όπως διαπιστώνεται από τα επίσημα στοιχεία του Υπ. Υποδομών, η κάμψη των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έφθασε το -68,6%, ως προς την ανάλογη περίοδο του 2009 ή το -65,3%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009…


Αντίθετα από τη στόχευση, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στα αυτοκίνητα οδηγεί πλέον οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα, εξαιτίας της υψηλής «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.


Όπως έχει γίνει γνωστό, το κράτος εισέπραττε ετησίως στο παρελθόν πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Στο σύνολο του 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς κατά 17,5% ως προς το 2008, τα έσοδα του κράτους περιορίστηκαν σε περίπου 1 δις ευρώ. Το 2010, που η αγορά οδηγείται σε κάμψη 50%, αλλά επίσης και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους αναμένονται να περιοριστούν σε 640 εκατομμύρια ευρώ. Συνεπώς, η απώλεια σε σχέση με τους ήδη πολύ χαμηλούς στόχους που έχουν τεθεί στον προϋπολογισμό του 2010, ήτοι 980 εκατομμύρια ευρώ, θα είναι της τάξης των 350 εκατομμυρίων ευρώ.


Ο ΣΕΑΑ εκτιμά ότι η πολιτεία πρέπει επειγόντως να λάβει πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας επίσης επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε πολλά άλλα κράτη της ΕΕ. Με την κατάλληλη προσαρμογή της υπάρχουσας, πολύ υψηλής φορολογίας, θα πρέπει να επιτευχθούν ο περιορισμός της πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου σε πιο «λογικά» επίπεδα (πχ. σε 20-25%) και η ανάκτηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων.


Υπενθυμίζεται ότι στον κλάδο του αυτοκινήτου δραστηριοποιούνται ιστορικά περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια. Δυστυχώς, ήδη καταγράφεται από επίσημα στοιχεία μείωση στην απασχόληση και στην επιχειρηματικότητα που υπερβαίνει το 10%.

ΣΕΑΑ