Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

11 ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Παρακάτω παρουσιάζουμε τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι εταιρείες στις επαγγελματικές τους παρουσιάσεις, στο Facebook...

Τα οποία μπορεί να τους κοστίσουν σε χρόνο, χρήμα και ορισμένες φορές και φήμη.1. Δημιουργία Facebook profile ή Facebook Group: Με συγχωρείτε αλλά αν μου κάνετε friend request και δεν σας γνωρίζω, θα αγνοήσω το αίτημα σας. Δεν θέλω να μοιραστώ τις προσωπικές μου στιγμές με τον Κώστα, Γιώργο, Κατερίνα και όποιον άλλον μπορεί να είναι πίσω από ένα εταιρικό προφίλ.

Εκτός των άλλων και για την εταιρεία σας, έπρεπε να νοιάζεστε περισσότερο αφού το Facebook δεν επιτρέπει να κάνετε φίλους που δεν γνωρίζετε... και βάζει συχνά περιορισμούς και διαγράφει προφίλ που παραβιάζουν τους όρους χρήσης. Μέσα σε αυτούς είναι και το να φτιάξετε και προφίλ που δεν αντιπροσωπεύει άνθρωπο. Άρα θεωρητικά κινδυνεύετε να το καταγγείλει και κάποιος ανταγωνιστής και να διαγραφεί η δουλειά που είχατε κάνει επί μήνες.


2. Ονομασία της σελίδας με λάθος τρόπο: Ειδικά στις Ελληνικές σελίδες που πολλές φορές τις έχουν δημιουργήσει και “επαγγελματίες” ...βλέπεις το όνομα της εταιρείας να είναι γραμμένο με αγγλικούς χαρακτήρες ενώ το όνομα της εταιρείας είναι Ελληνικό. Αυτό είναι λάθος από πολλές πλευρές.

Λάθος για την εικόνα της εταιρείας μας, λάθος για τις μηχανές αναζήτησης που δεν μας βρίσκουν και λάθος για τους πελάτες μας, που μας αναζητούν με το όνομα μας. Δηλαδή αν θέλουμε να φτιάξουμε μια σελίδα για την ΕΛΒΟ (Ελληνική βιομηχανία οχημάτων) σε καμιά περίπτωση δεν την γράφουμε ELVO και σίγουρα όχι ELVO - Elliniki Viomihania Ohimaton. (το παράδειγμα δεν είναι υπαρκτό γιατί δεν θέλω να θίξω τη δουλειά κάποιων).

Πάντως μια σύντομη έρευνα σε Ελληνικές μεγάλες εταιρείες και συνεταιρισμούς αποδεικνύει πως πολλοί είναι αυτοί που κάνουν το συγκεκριμένο λάθος. Φυσικά δεν αναφερόμαστε σε Ελληνικές εταιρείες με ξένα ονόματα, πχ τη χλωρίνη Klinex... κανένας δεν θα το έγραφε με Ελληνικούς χαρακτήρες.


3. Facebook Usernames: Μια δυνατότητα που την έδωσε το Facebook τον Απρίλη του 2010, ακόμα και σήμερα οι Ελληνικές ειδικά εταιρείες δεν την χρησιμοποιούν μάλλον από άγνοια.

Τι κάνουν τα facebook usernames; Μετατρέπουν τη διεύθυνση της σελίδας μας από το http://facebook.com/pages/connectiongr-page-etc-etc στο http://www.facebook.com/connectiongr. Το παραπάνω πέρα του ότι κάνει ευκολότερη την απομνημόνευση της διεύθυνσης, αυξάνει και τις πιθανότητες να μας βρίσκουν οι μηχανές αναζήτησης αν επιλέξουμε το σωστό όνομα. Αυτή η επιλογή δεν είναι διαθέσιμη πριν η σελίδα αποκτήσει 25 fans, για αυτό κιόλας πολλοί “επαγγελματίες” του χώρου δεν το γνωρίζουν.


4. Default view of wall: Το wall (τοίχος) από ένα εταιρικό page είναι εκεί που πηγαίνουν συνήθως οι “fan” όταν επισκέπτονται τη σελίδα. Έχει 3 επιλογές για την προεπιλεγμένη εμφάνιση του wall:

* Να εμφανίζεται ότι γράφεται από τη σελίδα μόνο
* Να εμφανίζεται ότι γράφεται από τους φίλους της σελίδας μόνο
* Και τα δύο μαζί

Εδώ είναι που η επιλογή μας πρέπει να είναι προσεκτική. Αν μιλάμε για μια μικρή εταιρεία, που δύσκολα θα έχει παραπονεμένους πελάτες ή εταιρεία που συνήθως μπορεί να λύσει αυτά τα μικροπροβλήματα εύκολα... η επιλογή πρέπει να είναι η τρίτη (και τα δύο μαζί). Ωστε να παρακινεί τους πελάτες και φίλους να γράψουν τα σχόλια τους και υπάρξει η διάδραση που είναι στην πραγματικότητα ο στόχος της facebook page.

Όμως αν μιλάμε για μια εταιρεία που δύσκολα μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα, το καλύτερο που έχει να είναι να έχει default view ότι γράφεται από τη page και τα σχόλια που γράφονται από τους χρήστες να φαίνονται μόνο σε όσους πατήσουν την ειδική επιλογή. Φυσικά όλα τα παράπονα πρέπει να απαντιούνται άμεσα. Αν η εταιρεία δεν είναι ικανή να υπερασπιστεί το προϊόν της... τότε κακώς έφτιαξε παρουσία στα social media!


5. Απαγόρευση δημοσιεύσεων & σχολίων: Πολλές εταιρείες για να αποφύγουν τις “κακοτοπιές” μπλοκάρουν τις δημοσιεύσεις και τα σχόλια από τους χρήστες. Μα όπως αναφέραμε αν δεν θέλεις να κάνεις socializing τότε δεν έχει νόημα η σελίδα στο Facebook. Φτιάξε μόνο μια καλή webpage με μια καλή φόρμα επικοινωνίας και μείνε σε αυτό!

Τα social media είναι και για να ακούς! Όχι μόνο να επικοινωνείς τα δικά σου νέα!


6. Μη δημοσίευση φωτογραφίων & video: Όσο πιο συχνά επικοινωνείς με τους “φίλους” σου τόσο το καλύτερο. Αλλά δεν φτάνει μόνο η ανανέωση με κείμενο, αλλά πρέπει να έχεις και κάποιο “multimedia” κομμάτι. Φωτογραφίες και βίντεο είναι το κομμάτι που θα κρατήσει τους επισκέπτες να μείνουν παραπάνω, να κάνουν like και σχόλια. Ειδικά αν μπορείς να κάνεις και tag ανθρώπους.


7. Απαγόρευση φωτογραφιών & video από τους χρήστες: Άλλο ένα κομμάτι που οι εταιρείες φοβούνται να αφήσουν ελεύθερο. Ο μικρός κίνδυνος να “ξεφύγει” το πράγμα... τις κάνει να μην επιτρέπουν φωτογραφίες και βίτντεο χρηστών. Όμως το σωστό θα ήταν να ζητάς το ακριβώς αντίθετο! Να προκαλείς τους χρήστες να ανεβάσουν τις φωτογραφίες τους!

Μια ερασιτεχνική φωτογραφία ευχαριστημένου χρήστη είναι καλύτερη από χιλιάδες επαγγελματικές!


8. Μια σελίδα χωρίς διαδραστικότητα: Δεν υπάρχει τίποτα πιο άσχημο από μια σελίδα που ο “φίλος” γράφει κάτι... τελικά αλλά κανένας δεν του απαντά. Αυτό αν θα παίρναμε παράδειγμα από την πραγματική ζωή θα ήταν σα να μπει ο πελάτης να κάνει μια ερώτηση στο κατάστημα αλλά κανείς δεν του απαντά. Το πιο πιθανό είναι να μην ξανασχοληθεί. Για αυτό πρέπει ακόμα και αν απλώς πρόκειται να πούμε ευχαριστούμε για το σχόλιο να το γράφουμε.

Εκτός ότι δείχνουμε έτσι το ενδιαφέρον μας, πως υπάρχει κάποιος άνθρωπος στην άλλη πλευρά, η ενημέρωση που του έρχεται τον “κρατά” ώστε να ξαναεπισκεφθεί τη σελίδα μας. Όμως συνήθως οι χρήστες σχολιάζουν μόνο όταν έχουν λόγο, καλό είναι μέσα από τα “status updates” να τους καλούμε να σχολιάσουν, με ερωτήσεις και θέματα προς σχολιασμό.


9. Δεν χρησιμοποιούν όλες τις δυνατότητες: To Facebook έρχεται με ένα σωρό από εφαρμογές οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν κατά πολύ την σελίδα μας. Όταν δεν τις χρησιμοποιείς, μειώνεις την απόδοση που μπορεί να έχει η σελίδα σου. Ακόμα και διαγωνισμούς μπορείς να τρέξεις μέσα από το facebook αρκεί να μην παραβιάζεις τους όρους χρήσης για τους διαγωνισμούς.


10. Δεν ανανεώνουν το “status” τόσο συχνά: Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από μια σελίδα που μοιάζει παρατημένη. Είναι σαν βιτρίνα με σκόνη. Το “μια φορά την ημέρα ανανέωση” ενώ δεν είναι πολύ δύσκολο... πολλές εταιρείες δεν το εφαρμόζουν. Φυσικά κάθε περίπτωση είναι διαφορετική αλλά όσο πιο συχνά τόσο πιο καλά. Οι φίλοι δεν ξεχνούν πως βρίσκεσαι online.

Φυσικά παν μέτρον άριστον, μη φτάσετε στο άλλο άκρο να θεωρηθείτε spammers!


11. Δεν ενημερώνουν τους πελάτες τους πως βρίσκονται στο Facebook: Δεν ξέρω γιατί αλλά πάρα πολλές επιχειρήσεις, ακόμα και μερικές από αυτές που έχουν επιτυχημένη παρουσία στο Facebook, δεν επικοινωνούν στην ιστοσελίδα... ότι βρίσκονται στο Facebook. Δηλαδή το χρησιμοποιούν μονόδρομα. Από το Facebook προς τη σελίδα, χωρίς να ισχύει το αντίστροφο. Όμως αυτό είναι λάθος.

Όπως συχνά λέω σε πελάτες: Στη σελίδα σου θα βρεθούν μόνο όποτε σε αναζητήσουν, στο Facebook βρίσκονται κάθε μέρα!

Για αυτό κιόλας θα πρέπει η ύπαρξη της Facebook παρουσίας μας, πρέπει να είναι παντού. Στη σελίδα μας, στα footnotes των emails μας, ακόμα και στο έντυπο διαφημιστικό υλικό μας. Είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να κρατήσεις επαφή με τους πελάτες σου, χωρίς ποτέ να θεωρηθείς “ενοχλητικός” (spammy).


Νομίζω πως τα παραπάνω κάλυψαν τα πιο σημαντικά σφάλματα που πρέπει να αποφεύγουν οι εταιρείες, όταν έχουν ένα Facebook page. Εσείς πόσα από τα παραπάνω σφάλματα έχετε σήμερα στη σελίδα σας στο Facebook;



nerdtechnews.gr