Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ;

Διαβάζουμε ότι  φεύγοντας απο την Αθήνα ο Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε: «Φεύγω ικανοποιημένος με όσα άκουσα στην Αθήνα».

Τι άκουσε λοιπόν απο τον κ. Παπανδρέου; Προφανώς κάτι το...
οποίο θα προξενήσει μεγάλη βλάβη στην Ελλάδα για να είναι ικανοποιημένος. Και μέχρι να μάθουμε τι είναι αυτό – ο Σαμαράς ζητά να ενημερώσει η κυβέρνηση την Βουλή και τα πολιτικά κόμματα για το περιεχόμενο των συνομιλιών – αναδημοσιεύουμε εδώ μερικά ενδιαφέροντα απο αποσπάσματα απο τον Τύπο:


Προοπτική συμφωνίας για το Αιγαίο
Καθημερινή, Αθανάσιος Eλλις

Η Ελλάδα και η Τουρκία έχουν εισέλθει σε πορεία εξομάλυνσης των σχέσεών τους, και με το κλίμα να βελτιώνεται, όπως επιβεβαιώθηκε και στις πολύωρες συνομιλίες που είχαν οι δύο

πρωθυπουργοί την Πέμπτη και την Παρασκευή στην Αθήνα, διαφαίνεται η προοπτική συμφωνίας σε αρκετές πτυχές ευαίσθητων ζητημάτων, μεταξύ αυτών και σε ό,τι αφορά το Αιγαίο.

Ο Ταγίπ Ερντογάν θα ήθελε να υπάρξει μια κατ’ αρχήν συμφωνία για το Αιγαίο μέχρι το τέλος του έτους. Διπλωματικές πηγές αναφέρουν ότι οι δύο πλευρές έχουν συμφωνήσει σε ορισμένες αρχές, χωρίς όμως να έχει οριστικοποιηθεί συγκεκριμένη «λύση-πακέτο». Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, η λύση που προκρίνεται είναι η αυξομείωση της επέκτασης των ελληνικών χωρικών υδάτων, τα οποία σε ορισμένες περιοχές θα φθάσουν τα 12 μίλια, ενώ σε άλλες, κυρίως γύρω από τα νησιά, θα είναι πιο περιορισμένα. Πρακτικά, σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς, η φόρμουλα αυτή δίνει στην Ελλάδα τον έλεγχο ποσοστού λιγότερου του 80% του Αιγαίου, που θεωρείται αναμενόμενο σε περίπτωση που τη σχετική απόφαση εξέδιδε το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.


Σε ΝΑΤΟ-Τουρκία το Αιγαίο
Ελευθεροτυπία, Κύρα Αδάμ

Από το δραματικό θανατηφόρο ατύχημα Ηλιάκα στην Κάρπαθο το 2006, σιωπηλά αλλά σταθερά οι ελληνικές κυβερνήσεις άλλαξαν πολιτική και με συγκεκριμένες «σιωπηλές» διαταγές οι ελληνικές αναχαιτίσεις περιορίστηκαν σε αριθμό και σε ποιότητα ανατολικά από τη μέση του Αιγαίου, ενώ αντιθέτως αυξήθηκαν οι τουρκικές υπερπτήσεις σε ελληνικά νησιά αμφισβητώντας εμπράκτως την ελληνική κυριαρχία επί αυτών. Παρά ταύτα, αυτή τη στιγμή η Αθήνα επιχειρεί να πείσει ότι γίνονται διαπραγματεύσεις και γι’ αυτές τις αναχαιτίσεις που έχουν απομείνει.

Η ουσιαστική αλλαγή και δυσμενέστατη για την Ελλάδα επήλθε τον Αύγουστο του 2006, όταν το ΝΑΤΟ (όπως κατ’ επανάληψη έχει αναφέρει η «Ε») με δύο διαταγές (SHAPE Aegean Islands Policy και Standard Operating Procedure) απαγόρευσε σε ελληνικά αεροσκάφη να πετούν υπεράνω ή να προσγειώνονται στα ακόλουθα νησιά: Λήμνο, Σαμοθράκη, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Ικαρία, Αστυπάλαια, Ρόδο, Χάλκη, Κάρπαθο, Κάσο, Τήλο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Λέρο, Πάτμο, Λειψούς, Σύμη, Κω και Καστελόριζο.

Με άλλα λόγια, σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία, με την απαγόρευση πτήσεων το ΝΑΤΟ καθορίζει ότι τα νησιά ανατολικά από τον 25ο μεσημβρινό δεν έχουν ελληνική κυριαρχία.

Ετσι, ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που τα ελληνικά μαχητικά πετάνε ανατολικά από τη μέση του Αιγαίου, ενώ κατά κανόνα αναχαιτίζονται από τα τουρκικά, με το αιτιολογικό ότι παραβίασαν τις διαταγές του ΝΑΤΟ ή η Αγκυρα εκδίδει ανακοίνωση ότι τα ελληνικά μαχητικά παραβίασαν την κυριαρχία της Τουρκίας, σε συγκεκριμένα ελληνικά νησιά.

Η κυβέρνηση ουδέποτε έφερε το θέμα της απαράδεκτης αυτής πολιτικής του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο στη Συμμαχία, ώστε να ανατραπεί αυτή η ανίερη συμμαχία ΝΑΤΟ – Τουρκίας.

antinews.gr