Τρίτη 31 Αυγούστου 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΙ ΤΟΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟ....

Επιστολή προς τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου έστειλαν οι ThyssenKrupp Marine Systems και η Αbu Dhabi Mar την περασμένη εβδομάδα με αφορμή την άρνηση του υπουργού Εθνικής΄Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου να περάσει την έγκριση της συμφωνίας-πλαίσιο του περασμένου Μαρτίου από την Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής, όπως... πρώτο το defencenet.gr είχε γράψει. Στην επιστολή περιέχονταν αιχμές για την πραγματική βούληση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλου να ολοκληρώσει την συμφωνία (η οποία ούτως ή άλλως έχει σημαντικά κενά) και εζητείτο η άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού. Το αποτέλεσμα ήταν να διαβιβαστεί η επιστολή από το γραφείο του πρωθυπουργού στο γραφείο του υπουργού Εθνικής Άμυνας και μέσα σε αυτό το κλίμα να κλειστεί το σημερινό ραντεβού με την προοπτική να "κλείσει οριστικά το θέμα"
Οι Γερμανοί (οι της Abu Dhabi Mar εμφανίζονται γενικά με πιο χαμηλό προφίλ) θεωρούν ως απαράδεκτη την θέση του υπουργού Εθνικής Άμυνας περί έγκρισης από "ευρεία πλειοψηφία" δηλαδή και με την θετική ψήφο της Ν.Δ. στην Επιτροπή εξοπλισμών της συμφωνίας πλαίσιο και αυτό το έχουν διαμηνύσει και στο πρωθυπουργικό γραφείο.
Στο μεταξύ, σε ρεπορτάζ του ο Werner Sturbeck στην εφημερίδα. Frankfurter Allgemeine Zeitung µε τίτλο «Τα ναυπηγεία HSY ανάµεσα σε παραγγελία δισεκατοµµυρίων και στην καταστροφή», σηµειώνει ότι αυτή η εβδοµάδα είναι κρίσιµη για το µέλλον των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραµαγκα, θυγατρικής του γερµανικού οµίλου Thyssen-Krupp, καθώς σήµερα Δευτέρα ξεκινούν διαπραγµατεύσεις µεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης, της Thyssen-Κrupp και της Abu Dhabi Mar, µε στόχο την υπογραφή της σύµβασης που συµφωνήθηκε µετά από πολύµηνες διαπραγµατεύσεις.
Ο αρθρογράφος επισηµαίνει ότι σε περίπτωση υπογραφής της συµφωνίας, η Thyssen- ΚrUpp, µέχρι σήµερα ιδιοκτήτρια εταιρία, θα µπορεί να αναµένει πληρωµές συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ - ποσό που προκύπτει από ανεξόφλητους λογαριασµούς και από την πώληση υποβρυχίων. Σε αντίθετη περίπτωση, το εδώ και ένα χρόνο 'άεργο' ναυπηγείο θα πρέπει να καταθέσει αίτηση κήρυξης πτώχευσης.
Την περασµένη άνοιξη ο γερµανικός όµιλος από το Essen και ο όµιλος από το Άµπου Ντάµπι υπέγραψαν ευρεία συµφωνία συνεργασίας για τα γερµανικά ναυπηγεία Thyssen-Κrupp Marine Systems (TΚMS), σύµφωνα µε την οποία, ο επενδυτής από τα εµιράτα αναλαµβάνει εξ ολοκλήρου ή κατά 80% όλες τις δραστηριότητες που αφορούν στη ναυπήγηση πολιτικών πλοίων, ενώ για την ναυπήγηση π.χ, φρεγατών συστάθηκε εταιρία joίnt venture µε ισότιµα. µερίδια συµµετοχής.
Οι σχετικές συµφωνίες υπογράφηκαν, σηµειώνει το δηµοσίευµα, και το µόνο που λείπει προκειµένου να τεθούν σε εφαρµογή, είναι η συγκατάθεση των Βρυξελλών σε ότι αφορά το σκέλος του ανταγωνισµού - η οποία αναµένεται τις προσεχείς εβδοµάδες (σ.σ.: Σύμφωνα με ενημέρωση του Ε.Βενιζέλου προς τους δημοσιογράφους, υπάρχει θετική αποδοχή του αιτήματος).
Στο πλαίσιο αυτών των διαπραγµατεύσεων, η Abu Dhabi Mar εκδήλωσε ενδιαφέρον και για την εξαγορά των Ελληνικών Ναυπηγείων, που απειλούνταν µε καταστροφή, καθώς η Thyssen-Κrupp είχε καταγγείλει από το φθινόπωρο του 2009 όλες τις παραγγελίες, διότι τα ναυπηγεία δεν είχαν εξοφλήσει κανένα τιµολόγιο από το 2005 για τµήµατα των υποβρυχίων που είχαν ήδη παραδοθεί (σ.σ: !!!).
Ο αρθρογράφος σηµειώνει ότι τον περασµένο Μάρτιο, η ελληνική κυβέρνηση συναίνεσε σε µια συµφωνία επί της αρχής, στην πώληση ποσοστού 75,9% των ναυπηγείων στην Abu Dhabi Mar και σε µια αναδιάρθρωση των παραγγελιών της προς τα ναυπηγεία.
Έτσι, η Ελλάδα θα πρέπει να παραλάβει από το Κίελο ένα έτοιµο υποβρύχιο της κατηγορίας 214 - το οποίο δεν παραλάµβανε µέχρι τώρα - προς επαναπώληση και να παραγγείλει - αντί των παραγγελιών εκσυγχρονισµού δυο παλαιότερων υποβρυχίων που κατήγγειλε η Thyssen-Κrupp - δυο νέα υποβρύχια κατηγορίας 214 στα Ελληνικά Ναυπηγεία, τη χρηµατοδότηση των οποίων θα εγγυηθεί µέσω δανείου η Abu Dhabi Mar. Επιπλέον, η Ελλάδα θα πρέπει να πληρώσει µε δόσεις τις οφειλές της ύψους 321 εκατ. ευρώ προς την TΚMS, σηµειώνει το δηµοσίευµα.
«Η Thyssen-Κrupp ήθελε από καιρό να τερµατίσει την εδώ και χρόνια δυσάρεστη εκδροµή της στην Ελλάδα. Τα προβλήµατα µε τα HSY κατά το περασµένο επιχειρησιακό έτος αποκαταστάθηκαν στον ισολογισµό µε ένα τριψήφιο ποσό εκατοµµυρίων. Οι περίπου 1.200 εργάτες των ναυπηγείων βρίσκονται χωρiς απασχόληση εδώ και µήνες. Το δάνειο της Τράπεζας Πειραιώς, από το οποίο πληρώνονταν οι µισθοί τους, έχει καταναλωθεί. Για το λόγο αυτό, η Thyssen-Κrupp επιθυµεί αυτή την εβδοµάδα τη λήψη απόφασης για το αν τα ναυπηγεία µπορούν να συνεχίσουν την εργασία τους ή αν το ΔΣ της θα πρέπει να κηρύξει πτώχευση.
Πολλά διακυβεύονται και για τα τρία µέρη κατά τις διαπραγµατεύσεις που ξεκίνησαν τώρα. Η υπερχρεωµένη Ελλάδα αναλαµβάνει µεσοπρόθεσµα νέες υποχρεώσεις µε τη νέα παραγγελία υποβρυχίων. Έτσι όµως θα µπορέσει η Αθήνα να αποτρέψει την απώλεια περίπου 1.200 θέσεων εργασίας και να ανοίξει το δρόµο για ένα σίγουρο µέλλον τουλάχιστον για τα επόµενα χρόνια, για τα ναυπηγεία.
Ο νέος µέτοχος πλειοψηφίας, η Abu Dhabi Mar θα αποκτήσει µε οικονοµική τιµή αγοράς, πρόσβαση στη ναυπήγηση υποβρυχίων της HDW, η οποία είναι περιζήτητη στη διεθνή αγορά κρατών που δε διαθέτουν δικούς τους κατασκευαστές υποβρυχίων. Η Τουρκία σχεδιάζει επίσης την αγορά έξι υποβρυχίων της κατηγορίας 214 ύψους 2 δισ. ευρώ. Ενώ αυτή η παραγγελία θα µπορέσει να ληφθεί υπόψη µόλις κατά το επόµενο επιχειρησιακό έτος, από την υπόθεση των HSY θα µπορούσαν να καταγραφούν κέρδη στις λογιστικές καταστάσεις του οµίλου ήδη κατά το τρέχουν επιχειρησιακό έτος 2009/2010 που εκπνέει σttς 30 Σεπτεµβρίου, αν αναβιώσουν οι 'ξεγραµµένες' οφειλές».