Το ποσό του 1 δις λίρες (~ 1.2 δις ευρώ) επενδύθηκε από την εταιρία Global Infastructure Parteners - η εταιρία είναι κάτοχος του αεροδρομίου London City και αγόρασε το αεροδρόμιο Gatwick πέρσι από την BAA - για την αναβάθμιση του αεροδρομίου London Gatwick. Επίκεντρο των νέων... έργων είναι η ανανεωμένη γραμμή shuttle που ενώνει το νότιο με το βόρειο τερματικό σταθμό και αντίστροφα διανύοντας μία απόσταση 1.21 χλμ.
Δια-τερματικό σύστημα προϋπήρχε ωστόσο ήταν απαρχαιωμένο με τα εγκαίνια του να χρονολογούνται το 1987 γιαυτό και κρίθηκε απαραίτητη η αναβάθμιση του. Τις εργασίες είχε αναλάβει η εταιρία Bombardier με κόστος 43 εκατ. λίρες (~52 εκατ. ευρώ).
Η μετακίνηση μεταξύ των τερματικών σταθμών εδώ και 9 μήνες γινόταν με λεωφορεία όμως από τον Ιούλιο άνοιξε η νέα ευέλικτη γραμμή με αναβαθμισμένες αποβάθρες και τραίνα. Τα αρχικά σχέδια προέβλεπαν την παράδοσή του νέου shuttle στο επιβατικό κοινό στις αρχές Σεπτεμβρίου. Αν και η γραμμή μοιάζει με monorail, δεν είναι, γιατί οι συρμοί έχουν ρόδες με λάστιχα (παρόμοια με των αυτοκινήτων) που χρησιμοποιούν "οδηγούς" κατασκευασμένους από τσιμέντο.
Το όμορφο στη νέα γραμμή είναι ότι οι συρμοί δεν έχουν οδηγό και έτσι μπορείς να κάτσεις μπροστά βλέποντας τη διαδρομή (σαν τραινάκι του λούνα παρκ), είναι κλιματιζόμενοι και διανύουν την απόσταση σε 2 λεπτά. Μέχρι στιγμής, λειτουργεί η μία από τις δύο γραμμές διότι στη δεύτερη γίνονται ακόμα κάποιοι έλεγχοι.
Η αναβαθμίσεις του 1 δις θα ολοκληρωθούν σε 3 χρόνια και θα περιλαμβάνουν αναβαθμισμένη αίθουσα αναχωρήσεων, σύστημα ασφαλείας και αποσκευών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στο Ηνωμένο Βασίλειο και από τα μεγαλύτερα του κόσμου εξυπηρετώντας 32.5 εκατ. επιβάτες το χρόνο από 80 αεροπορικές εταιρίες και με πάνω από 200 προορισμούς.
3D απεικόνηση του shuttle Bombardier