Οι ατέλειωτες ώρες στον κομπιούτερ, επιδεινώνουν το πρόβλημα της παχυσαρκίας και έχουν άλλες επιπτώσεις στον ψυχισμό και τη συμπεριφορά των παιδιών, καθώς αλλάζουν τον τρόπο που δουλεύει ο εγκέφαλός τους, σύμφωνα με κορυφαία Βρετανίδα νευροεπιστήμονα.Σύμφωνα με τη βαρώνη Σούζαν Γκρίνφιλντ,διευθύντρια του...
βρετανικού Royal Institution, η πολύωρη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή γυρνά τον χρήστη, κατά κάποιον τρόπο, στη νηπιακή ηλικία από άποψη εγκεφαλικής λειτουργίας.Μιλώντας σε επιστημονικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στη βρετανική Βουλή των Λόρδων, η Γκρίνφιλντ ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ ένα μικρό παιδί, όταν πέφτει από ένα δέντρο, γρήγορα μαθαίνει από το λάθος του για να μην το επαναλάβει, ένα μεγαλύτερο παιδί που «παθαίνει» το ίδιο πράγμα ή κάνει κάποιο άλλο σφάλμα στο πλαίσιο του σεναρίου ενός ηλεκτρονικού παιγνιδιού, απλώς συνεχίζει να παίζει, πράγμα που εμποδίζει τον εγκέφαλο να λειτουργήσει σωστά.
Η Γκρίνφιλντ τόνισε την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω έρευνες στην επίπτωση που έχουν τα ηλεκτρονικά παιγνίδια και γενικότερα η συχνή χρήση του διαδικτύου στους εγκεφάλους των παιδιών, οι οποίοι είναι και πιο εύπλαστοι. Όπως είπε, σύμφωνα με τις Daily Mail και Telegraph, οι πολλές ώρες στον υπολογιστή κάνουν το παιδί να τρώει περισσότερο από το κανονικό ή κακής ποιότητας φαγητά, χωρίς να σκέπτεται για τις συνέπειες ή να νοιάζεται γι’ αυτές.
Είπε ακόμα ότι οι πολλές ώρες στον κομπιούτερ έχουν οδηγήσει τα παιδιά σε μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης και προσοχής, σε αδυναμία να κάτσουν ήσυχα για αρκετή ώρα, ενώ έχουν περιορίσει τη φαντασία τους και την ικανότητά τους να συναισθάνονται τους άλλους ανθρώπους και να τους συμπονούν. Αυτό σημαίνει, τόνισε, ότι οι αντίστοιχες περιοχές του εγκεφάλου, που εμπλέκονται σε αυτές τις ζωτικές ανθρώπινες λειτουργίες, δεν αναπτύσσονται σωστά.
Η Γκρίνφιλντ, η οποία στο παρελθόν έχει συνδέσει την αυξημένη χρήση των υπολογιστών με την εμφάνιση αυτισμού και με το σύνδρομο υπερδραστηριότητας και ελλειμματικής προσοχής, επεσήμανε την κρισιμότητα της σωστής χρήσης του πιο σύγχρονου και εξελιγμένου τμήματος του ανθρώπινου εγκεφάλου, του προ-μετωπιαίου φλοιού. «Είτε τον χρησιμοποιείς, είτε τον χάνεις. Και αν δεν τον χρησιμοποιείς, γυρνάς τον εγκέφαλο σε νηπιακή φάση», προειδοποίησε.
Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι όσο λιγότερο ενεργός είναι ο προ-μετωπιαίος φλοιός, τόσο οι άνθρωποι παχαίνουν, ενώ άλλες έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι αν αυτό το τμήμα του εγκεφάλου πάθει ζημιά και γίνει λιγότερο ενεργό, οι άνθρωποι γίνονται πιο ριψοκίνδυνοι και απερίσκεπτοι. Αυτή ακριβώς η τάση, μεταξύ άλλων αρνητικών κοινωνικών επιπτώσεων, ενθαρρύνει και την παχυσαρκία, καθώς κάνει τα παιδιά, αλλά και τους ενήλικες αδιάφορους για το φαγητό τους.
Παρά τους κινδύνους πάντως, η Γκρίνφιλντ εκτίμησε ότι η απάντηση στο πρόβλημα δεν μπορεί απλώς να βρίσκεται στον περιορισμό της χρήσης των υπολογιστών, γιατί κάτι τέτοιο τελικά θα έκανε τους υπολογιστές ακόμα πιο επιθυμητούς στα μάτια των παιδιών.
«Αν πεις σε κάποιον να μην κάνει κάτι, δεν είναι το ιδανικό. Πρέπει να του δώσεις μια εναλλακτική λύση. Χρειαζόμαστε έρευνες για να εξακριβώσουμε για ποιο λόγο οι κομπιούτερ είναι τόσο εθιστικοί. Στην ηλικία των 10 – 11 ετών τα παιδιά (στη Βρετανία) περνάνε 900 ώρες στο σχολείο, 1.300 ώρες με την οικογένειά τους και 2.000 ώρες μπροστά σε μια οθόνη. Όποιος θεωρεί ότι δεν πρέπει να ανησυχούμε και ότι κινδυνολογώ, αρκεί να δει αυτά τα νούμερα», προειδοποίησε.
dinatos.blogspot.com
βρετανικού Royal Institution, η πολύωρη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή γυρνά τον χρήστη, κατά κάποιον τρόπο, στη νηπιακή ηλικία από άποψη εγκεφαλικής λειτουργίας.Μιλώντας σε επιστημονικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στη βρετανική Βουλή των Λόρδων, η Γκρίνφιλντ ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ ένα μικρό παιδί, όταν πέφτει από ένα δέντρο, γρήγορα μαθαίνει από το λάθος του για να μην το επαναλάβει, ένα μεγαλύτερο παιδί που «παθαίνει» το ίδιο πράγμα ή κάνει κάποιο άλλο σφάλμα στο πλαίσιο του σεναρίου ενός ηλεκτρονικού παιγνιδιού, απλώς συνεχίζει να παίζει, πράγμα που εμποδίζει τον εγκέφαλο να λειτουργήσει σωστά.
Η Γκρίνφιλντ τόνισε την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω έρευνες στην επίπτωση που έχουν τα ηλεκτρονικά παιγνίδια και γενικότερα η συχνή χρήση του διαδικτύου στους εγκεφάλους των παιδιών, οι οποίοι είναι και πιο εύπλαστοι. Όπως είπε, σύμφωνα με τις Daily Mail και Telegraph, οι πολλές ώρες στον υπολογιστή κάνουν το παιδί να τρώει περισσότερο από το κανονικό ή κακής ποιότητας φαγητά, χωρίς να σκέπτεται για τις συνέπειες ή να νοιάζεται γι’ αυτές.
Είπε ακόμα ότι οι πολλές ώρες στον κομπιούτερ έχουν οδηγήσει τα παιδιά σε μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης και προσοχής, σε αδυναμία να κάτσουν ήσυχα για αρκετή ώρα, ενώ έχουν περιορίσει τη φαντασία τους και την ικανότητά τους να συναισθάνονται τους άλλους ανθρώπους και να τους συμπονούν. Αυτό σημαίνει, τόνισε, ότι οι αντίστοιχες περιοχές του εγκεφάλου, που εμπλέκονται σε αυτές τις ζωτικές ανθρώπινες λειτουργίες, δεν αναπτύσσονται σωστά.
Η Γκρίνφιλντ, η οποία στο παρελθόν έχει συνδέσει την αυξημένη χρήση των υπολογιστών με την εμφάνιση αυτισμού και με το σύνδρομο υπερδραστηριότητας και ελλειμματικής προσοχής, επεσήμανε την κρισιμότητα της σωστής χρήσης του πιο σύγχρονου και εξελιγμένου τμήματος του ανθρώπινου εγκεφάλου, του προ-μετωπιαίου φλοιού. «Είτε τον χρησιμοποιείς, είτε τον χάνεις. Και αν δεν τον χρησιμοποιείς, γυρνάς τον εγκέφαλο σε νηπιακή φάση», προειδοποίησε.
Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι όσο λιγότερο ενεργός είναι ο προ-μετωπιαίος φλοιός, τόσο οι άνθρωποι παχαίνουν, ενώ άλλες έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι αν αυτό το τμήμα του εγκεφάλου πάθει ζημιά και γίνει λιγότερο ενεργό, οι άνθρωποι γίνονται πιο ριψοκίνδυνοι και απερίσκεπτοι. Αυτή ακριβώς η τάση, μεταξύ άλλων αρνητικών κοινωνικών επιπτώσεων, ενθαρρύνει και την παχυσαρκία, καθώς κάνει τα παιδιά, αλλά και τους ενήλικες αδιάφορους για το φαγητό τους.
Παρά τους κινδύνους πάντως, η Γκρίνφιλντ εκτίμησε ότι η απάντηση στο πρόβλημα δεν μπορεί απλώς να βρίσκεται στον περιορισμό της χρήσης των υπολογιστών, γιατί κάτι τέτοιο τελικά θα έκανε τους υπολογιστές ακόμα πιο επιθυμητούς στα μάτια των παιδιών.
«Αν πεις σε κάποιον να μην κάνει κάτι, δεν είναι το ιδανικό. Πρέπει να του δώσεις μια εναλλακτική λύση. Χρειαζόμαστε έρευνες για να εξακριβώσουμε για ποιο λόγο οι κομπιούτερ είναι τόσο εθιστικοί. Στην ηλικία των 10 – 11 ετών τα παιδιά (στη Βρετανία) περνάνε 900 ώρες στο σχολείο, 1.300 ώρες με την οικογένειά τους και 2.000 ώρες μπροστά σε μια οθόνη. Όποιος θεωρεί ότι δεν πρέπει να ανησυχούμε και ότι κινδυνολογώ, αρκεί να δει αυτά τα νούμερα», προειδοποίησε.
dinatos.blogspot.com