Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ - ΑΒU DHABI MAR ΤΕΛΟΣ ;

Διαστάσεις πολιτικής τραγωδίας λαμβάνει η υπόθεση της έγκρισης πώλησης των ΕΝΑΕ από την TKMS στην Abu Dhabi Mar και της τροποποίησης των συμβάσεων ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και NEPTUNE II με την επιπρόσθετη παραγγελία των δύο νέων Type 214: Πριν από λίγο η ADM κυκλοφόρησε ένα non-parer με το οποίo ούτε λίγο ούτε πολύ ζητά την …
παράδοση και εν κατάλυση του ελληνικού κράτους (απαιτεί φορολογική και ποινική ασυλία!) ως προϋπόθεση για να αναλάβει τα ΕΝΑΕ , αλλά το σημαντικότερο βρίσκεται αλλού:

Σύμφωνα με έρευνα του defencenet.gr αυτοί που εξέδωσαν από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας – οπωσδήποτε εν αγνοία του υπουργού Ευάγγελου Βενιζέλου ο οποίος χθες απουσίαζε στην Αλβανία σε επίσημη αποστολή – την ανακοίνωση περί πρόβλεψης  στην σύμβαση και στο νόμο για μεταβίβαση των ΕΝΑΕ αν όχι Abu Dhabi Mar σε κάποια συνδεδεμένη εταιρεία πρέπει να την πάρουν αμέσως πίσω γιατί δεν ανταποκρίνεται στα αληθή γεγονότα (ας το πούμε κομψά...). Τέτοια πρόβλεψη δεν υφίσταται στην σύμβαση ούτε στο νόμο.

Δεν υπάρχει σε κανένα σημείο του νόμου και σε κανένα σημείο της σύμβασης η πρόβλεψη αυτή («…η υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την ThyssenKrupp Marine Systems/HDW στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ADM, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του ν.3885/2010»).

Κάποιοι νομικοί σύμβουλοι έχουν αρχίσει να ψελλίζουν δικαιολογίες περί περίληψης της συγκεκριμένης πρόβλεψης στο … αγγλικό κείμενο, αλλά να εύχονται να μην είναι έτσι. Ο νόμος που ψηφίστηκε  από το Ελληνικό Κοινοβούλιο δεν αναφέρει τίποτα περί «συνδεδεμένης εταιρείας».

Αν αναφέρεται σε παράλληλο κείμενο στην αγγλική γλώσσα, είναι καθαρή απάτη του Κοινοβουλίου. Όχι ότι έχει κάποιαν ιδιαίτερη ισχύ και σημασία, αφού υπάρχει αν δεν είναι στην ελληνική γλώσσα κάποια σύμβαση (αναφερόμαστε στην σύμβαση, όχι στο νόμο που είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να υπάρχει στην αγγλική γλώσσα) με το δημόσιο δεν ισχύει παρά μόνον αν υπάρχει ειδική πρόβλεψη, κάτι που ούτε αυτή υπάρχει πουθενά!

Ιδού ολόκληρη η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου:

«Σε εκτέλεση του πρόσφατου Ν. 3885/2010  οι  υπουργοί Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας υπέγραψαν την οριστική σύμβαση για το μέλλον των ΕΝΑΕ και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Το περιεχόμενο της σύμβασης είναι και νόμος του κράτους. Σύμφωνα με τη σύμβαση, οι ενέργειες που προηγούνται της έναρξης εφαρμογής της πρέπει να ολοκληρωθούν έως τις 22 Οκτωβρίου 2010.
Αρχική επιθυμία των συμβαλλομένων πλευρών ήταν η διαδικασία αυτή να έχει ολοκληρωθεί έως τις 14 Οκτωβρίου 2010 και η παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» να πραγματοποιηθεί στις 15 Οκτωβρίου 2010 στο Κίελο. Αυτό όμως δεν καθίσταται εκ των πραγμάτων δυνατό και άρα η τελετή παραλαβής θα προσδιοριστεί για χρόνο μεταγενέστερο της ενεργοποίησης της σύμβασης για την οποία υπάρχει συμβατικό περιθώριο μέχρι τις 22 Οκτωβρίου.
Το ελληνικό δημόσιο έχει προβεί σε όλες τις ενέργειες που το αφορούν και είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να παραλάβει το υποβρύχιο «Παπανικολής» που έχει ελεγχθεί από το Πολεμικό Ναυτικό και να αρχίσει να καταβάλει τις δόσεις του εναπομένοντος τιμήματος των υποβρυχίων, στο πλαίσιο του συμφωνημένου προγράμματος πληρωμών. Τα σχετικά ποσά έχουν ήδη μεταφερθεί από το Υπουργείο Οικονομικών στο ΥΠΕΘΑ.
Αυτό που αναμένεται από την άλλη πλευρά είναι η υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την ThyssenKrupp Marine Systems/HDW στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ADM, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του ν.3885/2010».

Εδώ λοιπόν πρέπει άμεσα να απαντηθεί σε ποιο σημείο της σύμβασης αναφέρεται η εναλλακτική περίπτωση της αγοράς των ΕΝΑΕ από συνδεδεμένη εταιρεία (πέρα βέβαια από αυτό καθ’αυτό το κορυφαίο ζήτημα του τι είδους "συνδεδεμένη εταιρεία" θα είναι αυτή).

Πλην των παραπάνω, έχουμε και τα non-parer της Abu Dhabi Mar η οποία επισημοποιεί  ουσιαστικά το διαζύγιο πριν καν «παντρευτεί» με το εξής σκεπτικό:

"Η χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για το «closing» της συμφωνίας μεταβίβασης του 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου των ΕΝΑΕ στην Abu Dhabi Mar (ADM) αποτελεί λύση ανάγκης ώστε να επιτευχθεί η προβλεπόμενη από τον πρόσφατα κυρωθέντα νόμο ημερομηνία-ορόσημο της 22ης Οκτωβρίου 2010.

Η διατυπωμένη με την ανακοίνωση τύπου επιλογή για την «υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την ThyssenKrupp Marine Systems/HDW στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ADM, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του Ν. 3885/2010», κάθε άλλο παρά αποτελεί επιθυμητή λύση για την ADM.

Στην ουσία τηςαποτελεί λύση ανάγκης για το ελληνικό δημόσιο.

Η αποδοχή της συγκεκριμένης λύσης αποτελεί παραχώρηση (!) της ADM προς το
ελληνικό δημόσιο

Η ADM θεωρεί ότι τέσσερα είναι τα κύρια ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν
οριστικά:

α. Το επιβληθέν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόστιμο
β. Εκκρεμή φορολογικά ζητήματα.
γ. Πιθανές απαιτήσεις του ελληνικού δημοσίου κατά των ΕΝΑΕ που θα προκύψουν από την εισαγγελική έρευνα
δ. Το ζήτημα των γαιών που έχουν παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο στα ΕΝΑΕ τη δεκαετία του 1950 επί εποχής Νιάρχου.

Για όλα τα ανωτέρω ζητήματα η ADM είχε ενημερώσει από τον Απρίλιο του 2010(!)

Μέχρι και σήμερα τα ΕΝΑΕ, ο μοναδικός κατασκευαστής μεγάλων πολεμικών πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων στη χώρα, δεν έχουν εγγραφεί στο Μητρώο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού.

Η ADM δηλώνει επίσης ότι επιθυμεί και είναι έτοιμη να αναλάβει την ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ την καταληκτική ημερομηνία της 22ας Οκτωβρίου, χωρίς τη μεσολάβηση μεταβατικής περιόδου, με την προϋπόθεση ότι το ελληνικό δημόσιο θα επιλύσει οριστικά ή θα δεσμευτεί επίσημα για την οριστική επίλυση των ανωτέρων εκκρεμών ζητημάτων εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος».

Αν θελήσουμε να χρησιμοποιήσουμε μια αγοραία έκφραση, μπορούμε να μιλήσουμε για … «ξεβράκωμα» της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ζητούν φορολογική και ποινική ασυλία και λαμβάνουν 1,35 δις. ευρώ επιπλέον. Επίσης ζητούν την οριστική κατακύρωση της έκτασης των ΕΝΑΕ (τα οποία είχε παραχωρήσει το ελληνικό δημόσιο στον αείμνηστο Νιάρχο στην δεκαετία του ’50) στην καινούρια εταιρεία.

Η λύση της Prinininvest, δηλαδή της εταιρείας του Ι.Σάφα, η οποία συμμετέχει στην ADM, δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. Κατ'αρχήν δεν έχει αξιολογηθεί από την Lazard και δεύτερον έχει όλα εκείνα που δεν την καταστούν φερέγγυα στην υπόθεση. Αλλά δεν χρειάζεται να φτάσουμε πλέον μέχρι εκεί, αφού η εναλλακτική "συνδεδεμένη εταιρεία" είναι παράνομη πλέον.

Σήμερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος βρίσκεται σε διαδοχικές συσκέψεις με τους νομικούς συμβούλους του υπουργείου, ενώ δύο θέματα παραμένουν εξαιρετικά πιεστικά: Η έναρξη παραλαβής των υποβρυχίων και η πληρωμή των ανθρώπων των ΕΝΑΕ. Φυσικά όπως σημειώσαμε και χθες το θέμα της φορολογικής και ποινικής ασυλίας είναι το κρίσιμο ζητούμενο γι αυτούς για την ADM και την TKMS. Η εισαγγελική έρευνας σε Ελλάδα και Γερμανία προχωρά. Τι φοβούνται;

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr